Det där med att inte jobba

Det är såhär. Jag har ett jobb. Ett jävligt schysst jobb till och med. Jag har mitt ”kontor” hemma, och reser i snitt kanske 3/dagar i veckan. OM jag har bokat möten dvs. Just nu är jag dock en dålig arbetare. Jag har legat i soffan och tittat på efter tio med Malou under en veckas tid och mått dåligt, av uppenbara anledningar (så som Malou och det faktum att jag inte gör det jag ska).

Men nu ska det bli ändring. Jag har skrivit en massiv att göra lista (jag är sjukt bra på att skriva dom, inte lika bra på att beta av dom, men vafan) som ska påbörjas i dag kl 15:00. Den är tidskoordinerad och fancy som sjutton. Jag är nämligen egentligen en sjukt kompetent arbetare, men jag glömmer det rätt ofta.

Alltså: Hejdå ångst, vi syns snart igen! Ha det fint tills dess!

2 responses to “Det där med att inte jobba

  1. vi kanske skulle döpa vår lille vän till Malou?

  2. kulturinjektion

    e: du tänker på geten förstår jag. nej, malou väcker så hemska associationer i mig. kanske Lasse Bengtsson alternativt Steffo.?Eller Bengt F. Bengt F är fin. Han har även skägg, inte getskägg men ändå.

Kommentera

