En kulturarbetares vardag

I natt hade jag ångest och hög puls, vilket resulterade i att jag skrev jag en tretton punkter lång jobbrelaterad to do-list – vilket fick mig att sova lite bättre. Nu kl 15:21  har jag ännu inte lyckats pricka av en enda punkt på listan. Istället har jag:

  • Gått på Myrorna och provat  heta kulturtantskavajer (tänk rävjakt, ligga med stallpojken och sherry)
  • Inhandlat en vårjacka
  • Ätit lunch på blåbär
  • Druckit kaffe
  • Läst bloggar
  • Beställt lila OCH gröna  converse från skum lumphandlare på gnetagalten (!)
  • Förbannat min oförmåga att ta mig i kragen

Åh gu, i morgon är en annan dag som Christer Björkman så förnumstigt sjöng i mello 1992.

Funderar på att göra sorti från kontorslandskapet och gå och inhandla lite pick me up-grejor. Kanske hårfärg och vin? *nom nom*

Kommentera

