Blondinen

I förrgår fick jag ett litet ryck, vilket inte framgår helt tydligt här nedanför, men man kan läsa det mellan raderna. Jag telefonerade den goda GTG som glatt konstaterade att det fanns vin av det utmärkta märket chateau pech-latt hemma i lägenheten, varpå jag skanderade att vi skulle dricka rötjut och färga hårt. Sagt och gjort. Jag knallade till Åhléns vid Odenplan och inhandlade avfärgning & blond färg (till moi) och röfärg  (till GTG).

Sedan var det bara att gå hem och äta fakecon, dricka vin och färga hår.

Man kan säga att lärdomen av kvällen vara att brunt hår + avfärgning + blond färg = guloranget hår. Kul, härlig, fab! Gick till jobbet i går och kände mig som en suspekt ryska, men dagen flöt på fint och det var ett rent nöje att glida in på Åhléns och skrämma slag på alla expediter. ”GE MIG NÅT SOM RIVER Å SLITER” gormade jag jag förvisso inte, men jag kände mig tvingad att peppa personalen att sälja starka preparat till mig. De såg så oroliga ut. Det känns stort att kunna göra folk beklämda med min blotta uppenbarelse. Urfint!

Det hela landade i att jag gick hem med mer blekmedel och mer färg. Efter fyra behandlingar är jag nu blond med en lätt, lätt gul touche. Det är hett! Nu vill jag bara ut och praktisera min blondhet. Det är fullt med byggjobbare på kontoret. Kom igen nu, bekräfta mina fördomar, GÖR MIG INTE BESVIKEN!

3 responses to “Blondinen

  1. Du är ju helt fantastisk! Varför har jag inte läst det här förut?! *undrar*

  2. Jag skulle säga, för att bloggen är ny och fräsch?

  3. Ja men ändå. Men… I’m here now!

Kommentera

