Saker jag går i gång på: hotellfrukost och evolutionsteorin

Anlände med nattåget till Umeå kl 06:40 i morse, fräsch som en nyponros då jag bara älskar liggvagn! Det är trångt, det är meckigt, man måste ligga still/ha lite disciplin, man får konstiga lakan och en filt, man kan fantisera om att man är med i kvinnofängelset. All good med andra ord!

Ska ha mitt första möter kl 12 då stans fik öppnar såhär på en söndag. Alltså har jag dryga fem timmar att fördriva. Det är då konceptet hotellfrukost kommer in i bilden. Man bara glider i på scandic plaza, betalar den facila summan av 130 kr och kan sedan avnjuta deras frukostbuffé fram till kl 13 om man vill. Det bästa (förutom kaffet, alltid kaffet) var helt klart möjligheten att grädda egna våfflor. Inte så mycket för att det är gott (det var ganska gott) som för att det är ett roligt och interaktivt moment som signalerar lyx och dekadens. Våfflor till frulle, OMG!

Min lycka blev fullständig när det dessutom bjöds på gratis DN och DN bjöd på ett helt uppslag om människans ursprung komplett med släktträd. Tror jag gick i mellanstadiet när jag snöade in på människans förhistoria för första gången, och sedan dess har jag varit fast. Bara älskar neandertalare (trots att västvärldens samtliga tantsnuskkonnässörer, jag själv inräknad, antagligen har en lätt förvriden bild av deras humping via grottbjörnens folk), alla former av Australopithecus och små gynnar som Lucy & Homo Floresiensis. Håller dock min fascination på en högst populärvetenskaplig nivå och går därför igång ordentligt på DN:s fina släktträd och inte minst på Naturhistoriskas grymma utställning Den mänskliga resan med sjukt snygga & verklighetstrogna  modeller. Gå och se!

Läser även att bara varannan amerikan och var fjärde turk tror på evolutionsteorin. Hjälp.

Ok, nu är det dags att jobba lite kultur, Detta händer i dag:

  1. Söka pengar/skriva verksamhetsplan
  2. Fika/möte, fika/möte
  3. Årsmöte
  4. Hotellet

Lämna en kommentar