Marching band & drillflickor, ge mä!

Kommer ni ihåg  90-tals serien Alla McBeal? Kommer ni ihåg att Allys psykolog rekommenderade henne att skaffa en ”theme song” som hon skulle spela upp i huvudet när hon skulle peppa sig själv? I dag kan man säga att min theme song har bestått av allmän dissonans och eventuellt musiken som ackompanjerar duschscenen i Psyko. Jag känner mig inte helt peppad alltså. Ska försöka visualisera ett marching band  komplett med röda kostymer, mässings-blås, blanka knappar och drillflickor istället. De ska marchera taktfast genom kontorslandskapet och alla mina kontorsgrannar bör ställa sig upp i exalterad förtjusning och skandera ”Mallan Mallan Mallan!”

Är dock osäker om detta låter sig göras.

Ps. Jag jobbar inte på ett hippt advokatkontor, vår receptionist är inte en kurvig blondin och jag bär inte heller chic dräkt. Det enda positiva jag ser med detta är att jag vid arbetsdagens slut slipper att gå till kvarterskrogen och lyssna på Vonda Shepard.

Kommentera

