Materiell lycka

Vaknade och tänkte spontant ”den här dan kommer att gå åt helvete” . Valde följdaktligen att jobba hemifrån köksbordet, med resultatet att mycket lite blev gjort och att jag tröttnade på hela skiten väldigt fort. Efter att ha haft ångest en stund bestämde jag mig för att gå ner en sväng till Myrorna för att fixa en outfit inför fredagens fest. Vi har något slags diffust tv-tema och jag köpte en diffus 80-tals klänning. Kände mig lite peppad av min shopping, så jag valde att ta en liten promenad vidare ner mot Odengatan. Unnade mig ett litet litet stopp på Ritorno för kaffe, och ja… Det slutade naturligtvis med att den lilla tjugominuters shoppingturen förvandlades till en hel eftermiddag på stan.

Gick vidare till nästa Myrorna uppe vid Hötorget och inhandlade tre snygga tavlor, tre exemplar på skräplitteratur (research vänner, research – skriver om det en annan dag) samt två pelargoner att pimpa mitt rum med.

Så var inte dagen helt bortkastad längre. Materiell lycka är också lycka….

Kommentera

