Den där listan, del 1.

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Ja, jag reste till tre länder jag aldrig varit i . Grekland (Brocation med GTG), Skottland (kärlekssemester) och Frankrike (också kärlekssemester – på tema ost). Körde vänstertrafik, vilket först var det otäckaste jag gjort och sedan fick mig att känna mig som ett jävla proffs. Min kille blev även ”sjukt imponerad”, han som kör saker som väger tusentals ton. Dock ej bilar.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag höll ca 1½. Jag höll i träningspeppen fram till september, sedan rann den ut i sanden. Jag läste mer än 45 romaner.

3. Fick någon du känner barn?
Ja, nu börjar dom trilla in.

4. Dog någon som stod dig nära?
Två av mina gamla katter :(

5. Vilka länder besökte du?
Grekland, Skottland, England, Frankrike.

6. Är det något du saknade 2010 som du vill ha 2011?
En permanent lägenhet (att ställa loppisfynd samt att bo i). Mer ork till vardagshäng, noll prestationsångest, fasta rutiner.

7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Alltid och alltid, men 19e september (valantiklimax!)och 20e september (misär) är väl två som jag kommer på spontant.

8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Att jag flyttade ihop med Yoga & GTG i kollektivet. Även om vi kanske går skilda vägar boendmässigt under 2011 och även om vi har gått om varandra hela hösten pga jobb och annat (läs öl & brudar) har det varit en fin kärlekssaga!

Att min kärleksrelation börjar hitta former för hur den ska funka i framtiden. Tex har vi landat i att vi inte ska bo i olika städer och att vi inte ska jobba/vara ideellt engagerade på olika håll 3 helger/månad. Myrsteg

9. Vilket var ditt största misstag?

Måste vara att jag inte köpte detta bord på the Barras i Glasgow. Fan!

10. Vilket var ditt bästa inköp?

Kanske teakmatbord + fyra stolar för 220 kr på annandagen, eller den fantastiska 20-tals tekannan på the Barras.

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Förutom det vanliga som hyra & mat, så resor och böcker. Pocketshop och Sci-fi bokhandeln är livsfarliga för min ekonomi! Fast i år tror jag Akademibokhandeln vid Odenplan tjänat mest på mig, det har blivit många Trueblood-pockets på lunchen…

12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Mitt kollektiv: familjen Pech-latt. All den vardag som vi skapat tillsammans. Soffhäng i hallen, bakisdagar, brunch på Två, Mad Men-marathon på måndagar och dekadenta fester med Bonn-tema. Att ha en stockholmsfamilj att komma hem till när man varit ute och rest Sverige runt och bott i kappsäck i en vecka. Intriger, öl, trerätters middagar, jobbångest och kärlekstrubbel till trots – mest en mjuk famn att landa i.

Kommentera

