Den där listan, del 2.

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Bara småförkylningar och träningsvärk vad jag kan minnas…

14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2010?
Robyn, Oskar Linnros, Daniel Adams-Ray och Shout out Louds känns väldigt mycket 2010. Men mest lyssnade jag på Perssons Packs ”Öster om Heden”. ”I kväll tar vi över stan” blev min och min killes låt över alla andra.

15. Mådde du bättre eller sämre under 2010 än vad du gjort tidigare år?
Bättre, på många sätt. Har haft mina svackor även i år, särskilt första halvan men hösten har varit väldigt harmonisk och schysst. Har landat jobbmässigt och istället för att ha prestationsångest över allt och få panik har jag börjat tänka ”äh, det där kan ju ingen människa hinna med”, vilket i förlängningen har resulterat i att jag hinner med mycket MER än innan och dessutom mår bättre under tiden.( Note to self: Detta kan även ha en stor del att göra med att du i år har haft semester samt gått upp i tjänst)

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Det hade varit kul att blogga mer. Det rann liksom bara ut i sanden 2010. Jobbmässigt känner jag att jag har försummat norrland lite. Längtar!

17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Att skjuta upp saker.

18. Hur var din julafton?
Rätt trist. Dock att jag sov mig igenom Kalle Anka, och det var mkt mkt mysigt! Fick även en glaskula med en ros i av min mor, den hade inhandlats i Söderbärke för 40 kr. Uppskattas!

19. Blev du kär?
Fortsatte vara.

20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Föll som en fura för True Blood när jag väl tog mig tid att börja kolla. Har även gillar Mad men skarpt (även om vi bara är på säsong 2) och The Wire (och här har jag bara kollat en säsong hittills – jag veeet!)

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Nä. Tror jag hatat precis som vanligt.

22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Läste mycket i år av skiftande kvalité och i skiftade genrer. Några böcker jag gillade väldigt mycket var Vi , de drunknade av Carsten Jensen, Middlesex av Jeffrey Eugenides, Toffs bok av Kalle Dixelius, trilogin om Hungerspelen av Suzanne collins och Svenska Kulter av Anders Fager.

Sedan läste jag en hel del ”bra fast dålig” litteratur också. Som alla True blood pockets av Charlaine Harris. Och förresten ska jag inte säga att det är ”dålig” litteratur, jag köpte ju nio stycken så uppenbarligen så älskar jag dom!

Joan Collins självbiografi som jag hittade på Kupan i Söderhamn i somras älskar jag också av en mängd anledningar, så som den kackigt översatta svenska titeln, omslaget, det faktum att den kostade 3 kr mm.

23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Upptäckte inte så mycket nytt. Tycker fortfarande att den musiken jag lyssnade på när jag var 19 är bäst. #konservativ

24. Önskade du dig något som du fick?
Semester! Lång och fantastisk…

25. Önskade du dig något som du inte fick?

En träningsrutin?

Kommentera

