Storslagna planer i kontorslandskapet

Första dagen på jobbet efter semestern. Måste säga att jag är positivt imponerad av mig själv och min effektivitet. Har skapat inte mindre än tre olika listor där jag använder fet, vanlig och kursiverad stil. Listorna innehåller många viktiga punkter och min vana trogen är jag övertygad om att detta nya supersystem kommer att effektivisera mitt arbete med ca ….14 %?

Nu är planen ”tejp”. Ska skapa någon slags väggaffisch av effektivitet. Tänk ”forskning” på mellan och högstadiet. A2-papper i klatschiga färger, spritpenna, kanske en karta från ett exotiskt land utskrivet med bläckstråleskrivare. Det är min vision. DET är vad som ska få denna våren att rulla!

Pinsam grej: I dag RINGDE jag till en FAX! Död och pina! Det PEP i mitt öra och jag fick skamsköljningar som rullade över mig som en kontorstsunami och hotade att sabba hela dagen. Sedan ringde jag istället och bad om en offert. Det fick jag rätt snabbt. Den började ”Jag har härmed nöjet att översända dig en offert”, kändes obehagligt. Lite som att bli Niad av en betjänt på Åhléns. Ej ok.

Förresten. sa jag att jag inte druckit kaffe i dag? #High on life. Nu är detta mkt genomtänkta blogginlägg slut. På återseende!

MVH Kulturtanten

Kommentera

