Häxan lagar Med Men

Så himla praktiskt att vara häxa ibland. Ska strax berätta. Här kommer lista bakgrundsinfo först bara: Måndag är Mad Men dag i kollektivet. Då får man sitta i Yogas soffa med en filt över benen och dricka te samtidigt som man kommenterar vilka man gillar bäst (Jag gillar Peggy och Don, Yoga säger Joan och mr Cooper) respektive sämst (här röstar Yoga för Roger Sterling men jag tycker Don & Bettys dotter är värst! Jävla unge! ). Ofta hinner vi bara med ett avsnitt och om vi är riktigt pigga två. Alltså går vi långsamt långsamt framåt och har precis kommit in på tredje säsongen.

I förra veckan var ett avsnitt ovanligt pixligt, brusigt och allmänt störigt. Vi testade att starta om VLC, starta om datorn ja… nästan allt utom att plocka ut hårddisken och blås på’n. I frustration tänkte jag att jag ju kunde lika gärna göra lite häxkonst på det. Så jag riktar mina spretande häxfingrar mot datorn och fräser ett intensivt SCCCCCCHHHHHHRRRR mot skärmen. Funkade utmärkt! Avsnittet fortlöpte utan större avbrott. När det någon gång började pixla så behövde jag bara hytta med ett finger och fräsa ett litet scchrrrr så insåg dattan att det var ingen idé att mucka. Häxan alltså. Mitt bästa alterego någonsin!

Nu är jag dock lite nervös hur jag ska ta min talang vidare? Måste jag skaffa F-skattsedel?

Orolig Häxa_82

Kommentera

