Skräcklistan

Att bero på Helena… Har faktiskt en lista här i datty som jag misstänker att hon är upphovskvinna till. Jag har snärtigt nog döpt den till ”skräcktips” och den ser ut såhär:

1.       It av Stephen King

2.       Allt av H.P Lovecraft, särskillt Cthulhu-myten. Novellerna  ’The Dunwich Horror’ och ’The Call of Cthulhu’.

3.       Something Wicked This Way Comes av Ray Bradbury

4.       Ghost Story av Peter Staub

5.       Ghost Stories av M.R. James

6.       The House Next Door av Anne Rivers Siddons

7.       The Turn of the Screw av Henry James

8.       Dracula av Bram Stoker

9.       Stephanie Mayers böcker och Bella och Edward: Twilight, New Moon och Eclipse.

10.   The haunted: Tales of the Grotesque av Joyce Carol Oates

Kanske en lista att sätta tänderna i 2011?

Nu när jag besatthetsgooglar och fått en släng av förmiddags-stalking  så ser jag ju att Helena numera skriver här om”böcker skräck och fiktivt mörker”. Bra där! Jag kommer läsa!

 

 

5 responses to “Skräcklistan

  1. Jepp, det är min lista över mina bästa skräckböcker. Sedan den skrevs 2008 har en del nya favoriter tillkommit, men det är fortfarande idel bra böcker – så läs, för all del!

    PS: Önskar att fler kunde ägna sig åt att stalka mig, åtminstone så länge det gäller böcker och skräcktips. You’ve made my day!

  2. Så lite så! Ska dammsuga din blogg efter uppdaterade tips. Tror på 2011 som skräckåret, på ett bra sätt!

  3. http://textapp.blogspot.com/

    http://verklighetenssmolk.se/

    Det där är de två bokbloggar jag läser, de är smarta och bra och på den ena skriver min gamla kompis Ida.

  4. Tack! Ska kolla in. Visst har jag blivit duktig bloggerka btw! Mkt mkt produktiv. :)

  5. Oh ja, själv uppdaterar jag nästan bara min ena blogg, får bli bättre på att ha två parallella bloggar snart.
    Jag borde förresten också läsa massa sånt som dammar i bokskåpet, men sen har jag ju lite härlig kurslitteratur att läsa också, den får inte damma igen så får bli bättre på att läsa den.

Kommentera

