Kulturtanten loungar och åker tåg

(Nedplitat omkring elva i förmiddags)

Kunde inte blogga i dag pga hade inget nätverk på tåget.  Så istället har jag förbloggat i word, helt enkelt för att se upptagen och professionell ut under min resa samt slippa konversera med tråkig man mitt emot. Hej effektivitet!

Gillar dagens upplägg. Sova till 9, frukostera hemma med morgonpasset & DN som sällskap och sedan fara på jobbuppdrag i Norrköping. Började arbetsdagen med kaffe på SJ Lounge. Tycker fortfarande att det är kul att sitta där och känna mig som en utböling bland kostymgubbarna. Fast egentligen ser jag väl inte så apart ut, med dagens hipsterföretagare  & häxor med f-skatt och världen som arbetsområde så är loungen full med bös.

Nu ska här alltså tågjobbas i dryga timman. Jag är ju annars the laughing stock på mitt jobb eftersom jag är så dålig på att jobba på tåg, jag somnar istället men i dag ska jag inte göra det. Istället ska jag planera (dvs. sitta som en tokig tant med postits över hela bordet och krafsa mig själv i håret och mumla osammanhängande om ”strategiska planer” och ”jävla ungar”) . Tror det blir skitbra!

Perfekt väder att åka tåg annars. Snygg sol och ett kargt Sörmländsk landskap badandes i industrirök utanför fönstret. Mycket stiliserat och vackert, som sista kapitlet i en fräsch dystopi som lämnar en med i alla fall en strimma hopp.

Kommentera

