Billiga tips

Åh, gillar att folk nu börjar hitta denna blogg och att jag nu har kommit till den plats i mitt liv där jag kan referera till google-sökningar folk har gjort och sedermera hamnat här. Hittills är det dock bara en som känns (lite) apart, nämligen

”vad gör man när man är pank”

Asså, jag vet inte? Jag är kulturarbetare – jag reflekterar inte över kapital! Men nåja, här kommer några tips:

  • Man slutar äta wienerbröd och övergår till matlåda
  • Man börjar dricka Castillo de Gredos igen istället för Pech Latt
  • Att dricka folköl i köket är billigare än att dricka dyröl på på krogen (billigast är dock att låta sig bjudas på krogen – obs! det är gratis)
  • Lägg dig i fosterställning och invänta den 25:e (också gratis, samt KUL!)
2 responses to “Billiga tips

  1. Förlåt.
    matlåda – check. Eller så äter jag lax med keso. Mycket Fresco.
    Castillo de gredos. OMG. äckligare vin får man leta efter. får jag föreslå Mauro eller Leva.
    Folköl. Varför inte starköl. man blir fullare så och starköl är om jag minns rätt billigare.
    Fosterställning – bra.
    Hej.

  2. Kulturinjektion

    Tack för konstruktiv kritik.
    Gredos = mkt äckligt & mkt billigt. Drack det oavbrutet i tre år. VITT! *kräks lite i mun* Kan fortfarande inte dricka vittjut.
    Folköl = mkt bra dryck. Man blir fullare än man tror + man slipper gå på systemet. Där kan man lätt spendera. Tänk på att detta är tips till en fattig. Frestelser är av ondo!

Kommentera

