Dags att gå till val i den onda bokcirkeln

Åh, spänningen stiger, det är dags att gå till val i den onda bokcirkeln! C, som vi kan kalla Cyntax i fortsättningen (roligare/sannare namn) är först med att presentera tre förslag på böcker hon ville att vi ska läsa. Hennes val föll på:

Lilla Stjärna av John Ajvide Lindqvist

Feed av Mira Grant

Willfull Creatures av Aimee Bender

Gillar blandningen och tänket. Har läst en sedan tidigare, Lilla Stjärna. Älskar Ajvide Lindqvist tidigare böcker men tyvärr blev jag inte alls lika imponerad av hans senaste roman. Vill minnas att jag gav den en tvåa på bok.nu, och då brukar jag ändå vara rätt mesig i min betygssättning. Men det kanske var relationen mellan förväntningar och utfall som gjorde mig hård där?

Willfull Creatures verkar vara en helt fantastisk novellsamling (gillar överlag novellformatet väldigt mycket, men läser trots det novell väldigt sällan) men just nu är jag inne i en spänningsperiod och lutar därför åt Feed-hållet.

Någon som har läst någon av böckerna och kan rekommendera åt det ena eller andra hållet?

Återkommer i frågan när det stora beslutet har fattats!

 

 

 

Kommentera

