Mitt liv med Hanna Hellquist

Alltså, drömjobbet: Programledare på Morgonpasset i P3. Om man bortser från det uppenbara – att jag skulle dö ganska omgående pga omänskligt tidiga mornar så vore det fantastiskt. Främst för att få hänga med Hanna. Jag älskar Hanna! Jag har en vision om hur jag och Hanna är ihop och spenderar varma sommardagar i hennes stuga i Värmland. Hanna sitter i en utemöbel (kanske hammock?) och dricker folköl, äter jordgubbar och jobbar (med ett block och penna, detta är min romantiserade bild, ok?!) med en krönika eller eventuellt en ny bok. Jag gör nåt händigt. Typ rensar nåt, eller slipar en loppisbyrå. Vi snackar en massa skit,  garvar och har ett fantastiskt liv tillsammans.

I denna fantasi ingår också den pikanta detaljen att jag är ekonomiskt oberoende efter att ha skrivit ett antal bästsäljande tantsnuskromaner. Gu, där vill jag vara!

En annan vision (betydligt mindre visionär) skulle vara att jag hade ett jobb där man kunde lyssna på P3  hela dagarna. I mitt nuvarande jobb blir jag lite för distraherad av radio för att kunna jobba, plus att jag pratar mycket i telefon. Dock att, det låter som ett ganska okvalificerat jobb. Men tanken har slagit mig…

Min dagliga dos P3 ser för närvarande ut såhär: ca 10 min Morgonpasset när jag lagar frukost, ca 15 min Morgonpasset när jag går till jobbet, ca 30 min Tankesmedjan när jag lagar & äter middag. Sedan stänger jag av snabbt som sjutton när Verkligheten börjar. Gillar inte Verkligheten… alls.

Ps. Bilden kommer från SR och föreställer Hanna som sommarpratare 2009

17 responses to “Mitt liv med Hanna Hellquist

  1. A men nä. Hon är galen.

  2. Kulturinjektion

    Alltså, du kommenterar hos kvinna som har gått fram till Hanna på strand och bekänt sin besatthet för henne. SAMT sagt, och nu citerar jag ”jag vill sätta dig på en pidestal och ge dig en massa kattungar” slut citat. Galenskap är inget jag har problem med. Nuff said?

  3. Låter mysigt tycker jag. Gulligt att du försvarar mig också. När ska vi gifta oss?

  4. Kulturinjektion

    Ja, eftersom jag precis dog av idolrelaterad lycka så kan det bli problematiskt, annars har jag en lucka på onsdag i nästa vecka! *älsk*

  5. Haha. Herreminje. Om nu sanningen ska fram så har vi en gemensam bekant, jag och hon Hanna alltså. Och alltid, alltid kommer hon (ja, du hanna) först.

  6. Kulturinjektion

    Aha, jag förstår! Men du fröken, du kan inte hate:a på min fästmö bara för att du känner dig som det femte hjulet!

  7. Kulturinjektion

    Hate:a? Hatea? Hejta? Herreminje!

  8. Hejta säger jag. Och ok. Ska försöka. Men den känslan. Att vara reservplanen. Den känslan.

  9. Kulturinjektion

    …den är du inte obekant med *trumvirvelpåden*

  10. Spottar du på mig nu. Nu när jag ligger? Herreminje

  11. Kulturinjektion

    Alltså. Jag tänker att man får passa på. Annars går chansen förbi en. :( ……….. :D

  12. Jag tror att du spelade Hanna själv bara för få dig själv att lysa och för att kunna spotta på mig. Bara en väldigt utstuderad kvinna utklädd till kulturtant skulle klara av det här. Herreminje

  13. Kulturinjektion

    Joråsåatteeeeeh. Antalet besökare på bloggen har ju skjutit i höjden i dag… om man säger.

  14. fröken. du är inte min reservplan.
    du är min nummer ett.

    låt kulturtanten fabulera vad hon vill. livet blir så mycket enklare om man inte lägger sig i det. (oh, yeah i know what i’m talkin’ about.)

  15. Åh. Tack. Ja hon får göra det. Fabulösa fabuleraren. Herreminje.

  16. Kulturinjektion

    Tackar ödmjukast gtg & frkn för rätten till ett fritänkande intellekt. Tackåbock!
    /fritänkande glad tjej som precis börjar spendera sin lön på stadsmissionen

Kommentera

