Tror det va nåt om runda glasögon och att de alltid hänger med häxor…

Yoga och jag var på Humormaffian på Momma i går.  Drack rövin, poserade för mingelbilder och garvade lite. Det var riktigt trevligt! Kan ha lite svårt för stand up ibland, om det är dåligt så blir jag så jävla illa till mods och vill bara gömma mig. Lite samma förhållande som jag har till estradpoesi, men då brukar jag må ännu sämre. Ibland mår jag inte ens bra fast det är bra…

Humormaffian skötte sig fint trots allt. Var inget fan av Moa Svan i Morgonpasset (mycket otacksamt uppdrag att gå in och täcka upp för Martina Thun, denna underbara, undersköna, underroliga kvinna!) men nu garvade jag flera gånger åt hennes ångest-routine.

Men… jag blir alltid lite självgod när jag går på stand up (eller på poetry slam – dock att jag ALDRIG skulle agera på det)  och övertygad om att jag skulle vara roligare än alla på scen om jag skrev eget material och körde.  Hmmm… Storhetsvansinne eller sanning? Vet ej. Yoga var skeptisk när jag bekände detta på bussen hem, men sedan drog jag ett jätteroligt skämt om Harry Potter och flator, och då sa hon att kanske så….

MVH rolig_tjej_82

Kommentera

