”Ett flexibelt jobb” = latte och #citylife på lunchen

Jag släpper före en kvinna i kön på Stadsmissionen. ”Gå för du, jag har ingen brådska” säger jag. Hon ler och svarar ”det är inte många som kan säga så”. Och jag tänker; säga vad man vill om mitt jobb, men att hitta ett med lika mycket frihet och flexibilitet kan helt klart bli svårt.

I stunder har jag tänkt: ”det är inte jobbet som är flexibelt – bara jag”. Det kan vara när jag befinner mig i Bohuslän, Dalarna och Västernorrland under samma vecka,  eller när jag jobbar tre helger samma månad. Men just i dag, ja då jobbar flexibiliteten i min favör. Jag är helt slut efter nattens troll-excesser och jag har svårt att hålla ögonen öppna efter att jag intagit min matlådelunch. ”Luft”, tänker jag. Tanke två ”choklad”, tanke tre ”köpekaffe”. Klarar av alla tre under ett varv runt Odenplan,  nu hoppas jag överleva i alla fall någon timma till.

Konsumtionslyx #citylife

  • Emil Gustavs mjölkchoklad med turkisk peppar. 50 kr för 80g. Slut på en kvart! Tacksåmyckethejdå!
  • Ett pocket-ex av min favoritbok Den hemliga historien av Donna Tartt (10kr på Stadsmissionen). Tänker att den SKA stå i hyllan, ständigt. Men oftast lånar jag ut den, eller ger bort den. Samma sak med Erik Erikssons Brev till samhället.
  • Nedan nämnd kurslitteratur. Dvs, ett ex av Max Brooks The Zombie Survival Guide.
  • En göllig  present till en göllig tjej. Ska bli mycket spännande att se vad hon säger om den. Sist jag gav henne en present (”present”) så såg tog hon det som en kränkning, och då va det ändå en jättebra bok om en kvinnlig doktor och entreprenör i 1800-talets Amerika.
  • :(
Kommentera

