Varning: Troll känner lukten av kristet blod!

Ni tycker att jag ser lite sliten ut? Kan stämma. Det beror på att jag satt uppe till klockan ett och tittade på The Troll Hunter. Ja, och sedan låg jag vaken till klockan tre och stirrade ut i natten. Ångest. Tror att det bara finns EN sak som jag är räddare för att träffa i skogen än en Raglefant, och det är en rabiessmittad Raglefant. Guuuuu, the horror!

Ok, om jag träffade en av the smokes från The Passage skulle det kanske kunna vara lika läskigt. Men, på den nivån alltså!

GTG skakade på huvudet i morse, konstaterade att hon verkligen INTE delar min vurm för ämnet ”fantasy” och gav mig sedan en kram. Hallå?! DET ÄR EN DOKUMENTÄR!

Ps. Mycket läskigt att Troll kan lukta sig till kristet svett/blod. Jag som har varit aktiv i kyrkans barntimmar, svenska kyrkans unga SAMT konfirmerat mig. När jag började på lekis (och detta är Rallarns favorithistoria  of all times) kom jag
hem till min mamma och var lite förbryllad för: ”jag trodde vi skulle prata mer om Jesus på lekis”.  Gu. Jag är så död.

Kommentera

