Recept på en perfekt onsdag: Munchking & falsk renskav

”Kill the monsters, steal the treasure, stab your buddy” kan man läsa på kartongen till det fantastiska och toknördiga kortspelet Munchkin som spelades i kollektivet i går. Det var Big Red som hade plockat med sig det och i kombination med vin (Pech Latt) blev det en riktig hit! Jag förstod ca inget, och när jag trodde att jag förstod gjorde jag fel –  MEN, det gjorde inte så mycket. Det fanns fler som var på (ungefär) samma nivå.

Hela kvällen var som ett litet event, inte minst för att DORIS är tillbaks i kollektivet! Doris är en mycket trevlig och prydligt mustachprydd ljudtekniker från sydligare breddgrader som kamperade på kollektivets hallsoffa stora delar av hösten. Nu är han tillbaks för att ansvara för ljudet till en teaterföreställning i stan. Han berättade om regissörens vision när han anlände här om dagen (och detta ska läsas med finsk brytning) ”det ska va jävligt tyst, alltså JÄVLIGT tyst. Inget ljud alls!”. Jag tror Doris kommer klara det där galant!

Förutom det självklara faktum att det alltid är kul när folk sover i hallen, så är jag lite extra exalterad över att Doris är tillbaks pga en specifik anledning: han lagar jävligt god mat! I går bjöds det t.ex. på vegetarisk renskavs-panna med potatis – och jorärtskockspuré samt lingon. Alltså!? *nom nom*

Mycket exotiskt och uppskattat även av den inhyrda spelledaren och den Kanadensiska konstnärinnan som GTG släpat med hem från konstfabriken. Hon som numera går under täcknamnet The Unmounted Mountie. Mycket kärlek, lite snusk. Precis som det ska vara i kollektivet!

Efter att vi härjat ganska mycket i någon timma trippade Yoga ut i köket invirad i ett lakan och med svarta ögon. Hon kunde tydligen inte sova. Då övergick vi till att spela visk-munchkies istället, vilket kan vara en bidragande orsak till att jag i dag har rösten av en grogghagga från gul blend-fabriken. Jag gillar’t!

MVH Häxan

Kommentera

