Att misslyckas med ett glas treo

Så mycket känslor här just nu. Är förkyld, har hela huvudet fullt med snor och är i det stadiet att jag inte riktigt orkar med att utföra praktiska sysslor. Ännu mindre misslyckas med sådana.

Allt jag ville ha var en god treo – men det slutade i fail.Två treo hade satt sig på tvären  röret. Hur jag än skakade och skakade kom de inte ut, så jag hackade sönder dom med skaftet till en sked. Dock att; det inte var endast dessa två gulliga treo i röret som jag beräknat utan fem stycken. Alla trillar ner i mitt glas och det blir som en enda stor champagne-effekt med treobrus som rinner över kanten och står i. Lite som tennisveckan i Båstad, fast med  acetylsalicylsyra.

Fråga på det: att dricka en drink baserad på fem treogodis – det är lite mycket va? Så, nu måste jag alltså hälla över i nytt glas och ”spä”?

Herregud, hur ska jag orka?

2 responses to “Att misslyckas med ett glas treo

  1. Herreminje. Så mitt jobb blir att laga treo till dig när jag kommer hem?
    /GTG

  2. Kulturinjektion

    Treon slut :(

Kommentera

