Sorteras under gnäll/prestationsångest

Räknade ihop och skickade in min tidrapport på jobbet i dag. Jag gör det väldigt sällan, dels för att jag är så dålig på att komma ihåg att fylla i och dels för att ingen efterfrågar den, men nu ska alla byta tjänstegrad på jobbe (jag ska jobba heltid – gosh!) och därför skulle den skickas in och räknas om. Jag som är van att jobba mycket och alltid ha en massa komp upp över öronen (denna tjej plockade ut 7 veckors komptid i semester förra året) blev helt ställd när jag insåg att jag jobbat nio timmar för lite i januari. Inte för att någon kommer tycka att det är dumt eller så, risken att jag kommer sitta med asmycket övertid igen i vår känns ju överhängande, men ändå! Jag som tyckt att jag har jobbat så bra – lite sena mornar, lite tidiga eftermiddagar, och sedan lite helgjobb som skulle ställa allt till rätta. Men nä nä nä!

Och nu ska jag alltså börja jobba heltid från första mars, och jag kommer behöva vara på kontoret åtta timmar varje dag och jag kommer inte kunna flexa. SKA DET VA SÅ ATT VARA VUXEN?

MVH Kulturkvinna som läst bloggar och surat hela fm istället för att ringa folk.

Kommentera

