Hur man fördriver en dag i soffan

Dras med någon typ av dunderförkylning sedan i söndags. Låg hemma sjuk i måndags men tyckte i går att det var min plikt att åka till jobbe – vilket jag gjorde. Var såklart skitdålig på att jobba och resultatet blev att jag i morse mådde ännu sämre och blev liggande hemma som ett kolli i soffan hela dagen med datty på magen och glasögon på näsan. Det jag har underhållit mig med under dag(arna, detta innefattar även måndagens sjukdomsaktiviteter) kan sammanfattas i några snabba punkter:

Spung. Har hunnit med de första två avsnitten i dag. Som jag ÄLSKADE Spung när det gick! Jag vill säga ”på 90-talet” men grejen är ju att första säsongen sändes 2002. Känns som så mycket längre sedan, men ok nio år sedan är ju inte kattskit heller. Det gick under en period i mitt liv då jag hade jävligt trist på ett nästan litterärt sätt, ni vet ”jobbade i vården, åt mycket varma mackor med grillkrydda, den individen jag hängde mest med var min pojkväns gula undulat Sudden” etc etc. Kunde väldigt mycket identifiera mig med karaktärerna i Spung. Älskade det! Känsla för serien i dag: Precis densamma! Dessutom fint att Pelles skivlangare verkar hålla till i mina kvarter.

Buffy the vampire slayer. Har tittat på tre avsnitt av första säsongen, känns fantastiskt att jag har nästan sju hela säsonger framför mig. Briljant kort och gott, och då har inte ens Spike gjort entré ännu!

Jakten på Lyckan med Hanna Hellquist. Älskar svt-play, älskar konceptet, och ja – ni vet ju alla vad jag känner för Hanna.

An idiot abroad. En massa avsnitt. Älskar’t. Fina, fina Karl. Jag tycker så synd om dig, du är så jävla trist, trångsynt och jobbig, men jag gläds med dig när du gillar folk, eller äter god mat, eller bara inte vantrivs så fruktansvärt. Det är vackert, och mycket bra tv!

Dear Zachary. Missade den när den låg uppe på Svt dox, så jag fick hitta på annat håll. Hemsk, hemsk. Fast bra. Men på nåt sätt känns den både ärlig OCH spekulativ, jag är kluven. Hemsk och sorlglig. Där är jag inte kluven.

Och, toppen på isberget: jag har börjat se om True Blood. Men, jag räknar med att inte orka mer än några avsnitt. Böckerna vinner så mycket över serien genom att te.x inte ha med en skitjobbig Tara som en viktig ingrediens. Men, efter att ha läst ut sista Sookie boken så känns det ok att kolla lite förväntansfullt på Bill igen, ska han man-up i framtiden och bli en vampyr att räkna med eller? Ska bli spännande att se…

One response to “Hur man fördriver en dag i soffan

  1. Vart fick du tag på filmen?

Kommentera

