Då, nu, alltid. Jag är den roligaste jag vet!

Sov till halv tolv i morse och drack kaffe vid 21, såklart kan jag inte sova i natt. Och vad gör jag då? Jo, jag gör det dummaste man kan göra i detta läge: jag börjar läsa en gammal favoritblogg från inlägg ett och framåt. Och denna favoritblogg är inte vilken blogg som helst, det är den blogg jag själv skrev innan jag blev ett semi-anonymt lame ass.

Inläggen daterar från 2006/2007 dvs. den tiden då jag drack mycket och billig öl, hade ångest över min c-uppsats, hånglade med nya killar varje vecka, var på väg att flytta från studentstaden till Stockholm, spenderade min sista åtta kronor på kaffe och älskade mina vänner så att hjärtat nästan brast. Just i natt saknar jag den tiden och tänker ägna ännu en timma eller så åt nostalgi. Till exempel nostalgi över det faktum att allt jag önskade mig på min 25års-dag var ”dvärgporr och jägermeister”.

Jag borde faktiskt uppskatta mig själv lite mer, jag är sjukt underhållande!

Kommentera

