Att prata med myndig röst

Gu (Mohammed, Allah, Buddaha mfl… Yoga tycker inte om när jag missbrukar enkom den kristna gudens namn) vad jag har jobbat duktig idag! Fredag och allt, men jag har liksom bara härjat på genom att ringa en massa myndighetspersoner och prata med min myndighetspersons-röst. Den låter ungefär som min vanliga röst men lite mer långsam, tydlig och ja just det – värdig. Jag presenterar min organisation som om vore vi ett självklart inslag i myndigheternas världsbild… vilket jag har insett att den inte är. Synd, för vi är bra! Blir alltid ”VA på RILLE?!” när någon känner till min arbetsgivare. :(

Fick ett samtal från Big Red får någon timma sedan. Han ville bjuda på middag och spela boule i kväll. Jag kontrade med att erbjuda Pad Thai och På spåret-häng. Jag tror vi landade på ett mellanting. Jag slutade nämligen att lyssna när han nämnde ordet ”BiB”. Mmmmm… BiB!

Såatteh, nu tar jag fredag! Trevlig helg!

MVH Mkt proffsiga Kulturtanten

Kommentera

