Rallarn rasar

Jag har precis krånglat på mig kängorna med mycket möda (pajade ryggen under gårdagens Yoga – I sure put the tant in kulturtant) och är klar att gå till jobbet, då Rallarn stegar ut i hallen från köket. I handen håller han DN Drömhem. Jag ser det på honom – han ska RASA nu! Kul!

DN drömhem är en bostadsbilaga till morgontidningen som brukar presentera lägenheter i prisklassen 15 miljoner, så jag är inte överraskad över att han rasar. Är man kommunist så är väl detta brukligt. Men ibland tror man fel…

– Har du SETT DN Drömhem i dag?!

– Näe, vad?

– Det är vårtema, men vad är det här! (Pekar på tidningens framsida) En skål med rotfrukter och rovor! Jag skulle säga att det är väldigt höstig mat! Och här är det överblommade blommor också…  Inte så vårigt om du frågar mig!

Såatteh… Klasshatet har antagit nya proportioner, i tell you. Inte ens sina årstidsreferenser kan överklassen få rätt. Så klart att Rallarn rasar!

Min kille alltså. Fin!

2 responses to “Rallarn rasar

  1. Men det har han nog rätt i. Undrar också vem som associerar rotfrukter till våren. Överklass eller inte.

  2. Kulturinjektion

    Rallarn har ofta rätt, men han måste i bland så att säga lära sig att välja sina strider. Håller förövrigt med er. Vårigheter: En videkvist – ja. En påsklilja – javisst. Tulpaner – absolut. Rorfrukter – not so much.

Kommentera

