En fantastisk idé, men hur gör jag?

Gu. Jag har kommit på en sån bra idé. Blir alldeles pirrig bara jag tänker på den. Kom på konceptet när jag åkte tåg i går. Åååh, here it goes: Jag och Rallarn ska göra en bok. Jag ska skriva och han ska fota. Jag har hela konceptet klart (nästan).  Vet i alla fall tema och jag tror att det är nåt som folk skulle uppskatta och vilja ha på sina teak-soffbordet som en liten ironisk kommentar till samtidens retrovurm, alternativt för att dom älskar detta specifika ämne lika mycket som jag.

Ok. Jag vill skriva en bok. När jag googlar runt hittar jag ingen bok om detta. Det finns liksom inte. Eventuellt har jag alltså en unik idé. Hur gör man för att få ett förlag att nappa på detta? Obs att jag har lite mer info till dom än vad jag skriver här. Är rädd för tjuvar och banditer, ska vårda denna idé som min förstfödda en kattunge eller annat litet mjukt.

Kommentera

