En latte i huvudet samt en skoter, tack!

Sitter på tåget hem från Malmö och har äntligen tid för bloggy och diverse djupa funderingar, så som: När folk kan läsa tankar i fiktiva historier (ja, jag älskar ju Sookie Stackhouse och nu har jag även börjat kolla på den fantastiska serien Misfits där en av huvudkaraktärerna, Kelly, får förmågan att läsa folks tankar) så tänker folk aldrig konstiga saker! Alltså, ibland kanske dom tänker ”åh, den där bruden är ett freak” eller ”den där servitrisen ser ut som en liten slampa” ja eller i ännu mer extrema fall ”jag hatar vampyrer nu ska jag gå och spränga några i luften”.

Ok, inte helt vardagliga tankar men ändå fullt logiska. Men, rätt ofta tänker ju människor inte alls vardagliga och logiska tankar. Eller? Jag tänker väldigt ofta ut olika ”tänk om”- scenarion. Särskilt när jag har trist i offentliga miljöer. Gör inte alla det? Borde inte Sookie och Kelly få höra en massa helt galna grejer hela dagarna? Vore inte det lite kul att lyftas någon gång? Kanske inte för handlingen framåt så mycket i och för sig, men ÄNDÅ. Snälla bekräfta att jag är hel ok normal, ok? När jag åkte rulltrappan ner till plattformen på Malmö central i morse tänkte jag ”undrar hur folk skulle reagera om jag slängde den här latten på tjejen nedanför i trappan. Rätt i huvudet. Gu, det skulle skvätta skitmycket. Varm är den också. Sedan skulle jag skratta hysteriskt. Lite som the joker. Eller kanske ännu mer som the green goblin. Det vore kul! Tänk om jag kunde ha en såndär liten flygande grej som han har också. En skoter. En flygande skoter. Åh, flyga runt och skratta hysteriskt och slänga latte på folk! Supercool!”

Bekräftelse på den tack!

3 responses to “En latte i huvudet samt en skoter, tack!

  1. Jaaa! Du är helt normal, ju. Eller så är vi två som är kocko. Just rulltrappor är ett sånt ställe där liknande tankar ramlar över mig. Eller matköer. Ofta ofta ofta då jag stått i nån, typ skolbespisning, har jag tänkt ut ett helt musikalnummer. Det skulle vara så härligt att plötsligt bara börja sjunga hejvilt där i kön OCH SÅ SKULLE DE ANDRA HAKA PÅ. Dansa iväg med matbrickorna, ställa sig på bordet och schejka loss tills alla bara skulle fortsätta att äta igen som om ingenting hänt. Men ännu har jag inte vågat.

    Vitsi så sjukt egentligen att det faktiskt är så som du skriver. Att en tankeläsare bara hör boring stuff i en film/tv-serie. Som om manusförfattaren nöjer sig med att själva tankeläsandet funkar. Som ett verktyg för ”att ta fast tjuven”.

  2. Haha nu bröt jag ihop, tack för den! Du är ju hysterisk :))

  3. Kulturinjektion

    jag väljer att ta det som en komplimang. Hysteriska kvinnor kan man aldrig få nog av!

Kommentera

