Solna vs. Söderort 1 -0

Började arbetsdagen med att plocka ut friskvårdstimme (insikten om att vi hade detta trillade ner för ca 3veckor sedan. Synd att jag inte kan plocka det retroaktivt. Två veckor semester eller nåt ba, hej hej!) och ta en långpromenad åt Solna-hållet till. Jag har aldrig haft någon dragning till att bo norr om stan (t.ex så HITTAR jag ju inte där. Hur värt är det att bo någonstans där man inte hittar?!). Att kollektivet Pech-latt hamnade i Vasastan är en ren slump. Tror vi kategoriseras som ”söder-människor” (lite sorgligt, lite fint) om man nu ska kategorisera. När jag hemnet-porrsurfar så söker jag alltid på lägenheter söder om söder, i Hammarbyhöjden, Årsta, Gubbängen, Hökis, Bagis etc. Det gillar jag, det känns hemvant och mysigt.

Så, när jag var ute och knallade längs med Karlbergs kanal i dag och vidare mot Huvudsta hade jag inga planer på att bli förtjust. Men! Det blev jag… chocken alltså, det finns PONNYS i Solna! Ståendes mitt ute i det fria. Man kunde klappa dom! Varför har inget berättat detta för mig tidigare? Dessutom fanns vad som såg ut som Husbåtar i Pampas marina. Har alltid haft ett sweet spot för husbåtar, jag antar att det kan ha att göra med 90-tals serien Snoken. Det ser ju så mysigt ut att bo i husbåt!

Så nu är planerna på en två i Årsta lagda på is, nya planer lyder: Husbåt i Solna i närheten av ponny-hage. Ska berätta för Rallarn i kväll. Tror han kommer bli mkt mkt glad!

Hittade ingen bra bild på Snokens husbåt, däremot på Snoken i egen hög person och hunden Tubbe.

Visste ni förresten att skådishunden (ja, förutom Snoken hade han även ett stående inslag i SVT-underhållningen ”Stora famnen”) Tubbe, eller Turbo som han egentligen hette, dog i cancer 2002.  :(

Kommentera

