Undret, eller ”Yoga börjar blogga”

Som ni kanske redan förstått så är detta en relativt lättsam blogg. Det är vardag & fest, populärkultur, litteratur, film och zombies. Bloggen kommer antagligen eskalera vad det gäller innehållet av vampyrsex när True Bood kommer med en ny säsong i sommar och jag kommer fortsätta att skriva om troll, häxor, kaffe och olika typer av betraktelser från kultursverige.  Det politiska/ideologiska bloggandet kommer nog att sträcka sig till att jag rasar över saker då och då, samt att jag mobbar/hetsar min kille kommunalpolitikern. Inte för att jag inte tycker saker,  utan för att det inte är den bloggen.

Men, jag tipsar gärna om bra grejer. Denna gång en ny feministisk blogg, Undret. Det är faktiskt bl.a. Yoga som har fått tummen ur och börjat blogga (det gick ju sådär på Familjen Pech-latt-bloggen om man säger), hennes första inlägg handlar om postkolonial-queerfeministisk-arbetarklassångest. Like på det!

Kommentera

