Ganska mycket kärlek, jättemycket hat, men inga pengar!

Haha! Detta tycker jag är sjukt bra blogginlägg: Popjunkien berättar om sin kärlek till Klöver Kung.

Även bilden kommer från: http://www.popjunkien.se

Mkt kul inlägg! Framförallt för att jag kan relatera. Tyvärr….

När man gick i mellanstadiet/högstadiet så var det mycket inne det där med att spå varandra i kort. Såhär gjorde vi: Varje kung representerade en i förväg utsedd kille (sex was not optional, eller snarare – vi tänkte inte ens så långt). Kungarna blandades om och lades med bilden nedåt på bordet och resten av leken delades ut så att det hamnade en hög under respektive kung.  Sedan gick man igenom hög för hög (utan att visa vilken kung som låg ovanför) hur mycket kärlek (hjärter), pengar (klöver), hat (spader) och… vad var det sista? Barn? Sex? Ja, nåt sånt (ruter), hur mycket av det som fanns i varje förhållande. Sedan fick man i blindo välja vilken kille man ville satsa på. Först därefter flippades kungarna fram, och man fick ibland t.ex en kalldusch när man insåg att man valt att inleda en relation med Jocke i 7 B.

Man ba *NEJ!*

Och det jag ville komma till var att Klöver Kung fick alltid vara den hetaste killen. Så, nu dör jag. Slut på novell om min tragiska tonår!

MVH Häxan

4 responses to “Ganska mycket kärlek, jättemycket hat, men inga pengar!

  1. ASGARV!
    Vi var lite mesigare så vi hade knektarna som killar. Kungarna hade ju varit snuskfarbröder. (Och skäggiga) Och hjärter var klart bäst. Det var ju hjärter, liksom!

    Ruter representerade barnaskaran och alltså indirekt sex. Skulle man få fem barn måste man ju åtminstone göra DET fem gånger! Värsta snusket!

  2. jättemycket hat, haha. Känner igen mig. En annan var ju ”hur-många-barn-får-jag-när-jag-blir-STOR” och bara ”eh okej, 52 stycken grusbarn”.

    Tack för fina ord, jag blir jätteglad

  3. Kulturinjektion

    Ja, men grusbarnen vill jag minnas hörde till lågstadietiden. Kändes inte längre trovärdigt när jag var ca 11. Att spå i kort däremot = mkt moget och plausibelt sätt att förutspå framtida relationer.

  4. Kulturinjektion

    Ja jävlar det var ju barn det stod för. Galet. Vill också minns att hjärter ess stod för att man gifte sig. Alltså helt möjligt att det blev en spådom typ: ”Ni har inga pengar, ni får tre barn, ni har jättemycket HAT i ert förhållande och ni gifter er.”

Kommentera

