Att lista ljunspunkter

Började formulera ett inlägg om harmoni vs. frustration i livet, men det blev så himla dystert. Jag behöver inte dystert just nu – jag behöver ”kult”. Känner mig ganska trött och sliten, men det finns ljuspunkter:

  • Att tjuvlyssna på märkliga semi-kollegor och citera deras telefonkonversationer på twitty.
  • Att det är zombiekurs i Sumpan i kväll, och i dag är det film + diskussion som gäller.
  • Uttrycket ”Zapokalypsen”.
  • Att jag ska dricka öl med några andra väl valda kursdeltagare innan kursen.
  • Att jag ska till Göteborg i slutet av mars och kanske att man kan diskutera Feed IRL med dessa damer då.
  • Att jag fått ett stort & fantastiskt bokreapaket från Bokus.
  • Att det är vår nu. Punkt. Snart får man köpa sneakers.

Saker som skulle underlätta i övrigt vore ju om mitt jobb gick ut på att: blogga, twittra, läsa bloggar/tweets, fika, läsa zombie-litteratur, läsa övrig litteratur, titta på tv-serier…. det gör det inte.

Kommentera

