Någon som har tips om Tranås?

Reser mycket i mitt jobb och snittar på ca 2 resdagar/vecka. Åker tåg ut i landet och träffar kulturfolk, fikar på främmande fik och bloggar/jobbar från trådlösa nätverk. Mkt kul, lite slitigt. Satt och kikade på Sverigekarta (den längst bak i tidningen Kupé såklart) här om dagen och insåg att jag varit och jobbat i alla svenska landskap utom Dalsland, Ångemanland och Lappland. Man ba: stackars er! :(

Saknar däremot en hel del städer på min ”been there done that”-lista, medan andra städer besöks relativt frekvent (tänk Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Umeå, Örebro). I dag ska jag bocka av en ny stad: Tranås. Ska bli mkt mkt intressant. Frågorna hopar sig. Var fikar man i Tranås? Var äter man middag? Åh, du spännande nya värld!

Efter att ha hittat denna fina bild är jag om möjligt ännu mer pepp på Tranås. Bilden lånade jag härifrån.

Har ni (mot förmodan) tips om Tranås, så ös på!

MVH Kulturtanten

Kommentera

