Nu gör vi tvärtom och ser hur det går

Befinner mig i en jobb – och peppmässig svacka. Känns som att detta inträffar ca två gånger i veckan nu för tiden, så jag prövar att bryta mönster i dag. Idé: gör det annorlunda. Så jag inledde dagen med ny väg till jobbet och inköp av snus.
Ha! Har inte snusat (förutom kanske tre på krogen) sedan mitten av  augusti, så det kan ju tyckas vara en mkt onödig idé, men jag tänker att nu ska jag unna mig och götta mig och göra tvärt om. Dessutom är planen att ta tag i träningen igen (förkylning och ryggont har liksom satt stopp för det senaste veckorna) och då måste jag ju få unna mig en ynka last (vinet och mannen räknas ej).

Kul fakta: När kassabetjänten på Seven Elven gav mig dosan sa han ”här får du din lilla snus” Göllig!

Nu är frågan hur jag kan fortsätta denna success story till dag? Kanske genom att vara supereffektiv? Det är ju ett alternativ…

Värre än i går blir det garanterat inte, då var i Tranås och jobbade och satt i en råkall datasal. Skrev mail, frös och tänkte: ”detta kan mycket väl vara lågvattenmärket i min karriär, vad skulle kunna vara värre än detta?” För att i nästa stund tänka det helt logiska och smått morbida ”att ligga död på ett industrispår vore värre. ” Och det är ju sant…

Detta industrispår finns i Gnarp i Hälsingland. Väldigt fint trots allt.

 

Påminnelse: Vårvintern 2008 låste du in dig på toaletten på jobbet och grät ca varannan dag. Det händer inte längre, som i aldrig någonsin. Så det är ju faktiskt en enorm förbättring. Samt att du gillar ditt jobb ca… 70% av tiden?

*snurrig på snus* Kul!

Kommentera

