Det är lördagsmorgon, och taxar bör bära tweed

Jag vaknar klockan 6:20. Alla andra mornar, när jag måste iväg till kontoret, är det en pina att komma upp ur sängen, men i dag är jag vaken och pigg. Ligger
kvar och läser Feed i en timma, sedan börjar jag tänka på bröd. Vitt bröd. Vi har det i hemmet efter gårdagskvällens ostkavalkad framför på spåret och det är inte så ofta det händer. Vitt bröd nedsänkt i en smet av mjölk och ägg, stekt frasigt i skitmycket smör. Mm-mm-mm!

Går alltså upp och steker fattiga riddare till mig och GTG. Det är en fin morgon. GTG är talbar innan kaffet är uppdrucket. Vi läser DN, hon fastnar för en dödsannons, jag för en ordvits. Sedan enas vi om att det bästa i dagens tidning var insändaren om utklädda hundar. Anne Flack i Valdemarsvik tycker det är trist när folk ”klär upp” sina hundar. Anne rasar en smula: ”Låt hunden vara hund, ta långpromenader med den, då mår hunden bra!”  Jag lyfter frågan om det inte är värre med folk som klär ner sina hundar. Får dom att se ut som busar i skinnjacka och snusnäsduk, när man istället kan välja en proper stil. Vi garvar, bollar olika avsändaralias, fastnar för ”Tax i tweed”.  Tax i tweed. Mkt kult! Vi bryter ihop.

Kanske inte tweed, men mycket stilfullt…

Ett finskt demonskratt hörs från Yogas rumt. Det är Coach. Coach fyller år i dag. Kanske fick hon någon typ av present?

Det är lördagsmorgon i kollektivet.

2 responses to “Det är lördagsmorgon, och taxar bör bära tweed

  1. Åh. Va fint. Men 06.20. sjukt. och ha en fin dag hela kollektivet osv.

  2. Kulturinjektion

    Alltså 6.20. PÅ en helg. Samma som ditt barn! Livets ironi etc.

Kommentera

