En morgon av läslust och galenskap

Vaknade kl 06.00 när klockan ringde. Hade långt gångna planer på att gå till gymmet, men istället kröp jag tillbaks i sängen med Elly Griffiths Flickan under jorden. Mycket behagligt, hjärnan är också en muskel etc etc. Har fått tillbaks läslusten efter att äntligen ha tagit mig igenom jävla Mario Vargas Llosas jävla Den stygga flickans rackartyg som jag har dragits med sedan jävla december! Alltså! Inte ok. Tyckte inte om den boken alls. Kanske återkommer till den i ett senare inlägg. Flickan under jorden och huvudkaraktären Ruth Galloway gillade jag däremot skarpt. Sympatisk och spännande bok även om den innehåller ett av mina big no no’s inom spänningslitteratur – våld mot katt.

Innan jag började vandra mot jobby laddade jag ipoden med Vinden skugga av Carlos Ruiz Zafón . En sån där bok jag fingrat på flera gånger men aldrig tagit mig för att läsa, fast den ska innehålla många element som jag uppskattar (tänk böcker, dammiga bibliotek, fantastik, mysterier, Barcelona etc). Dessutom är det Jonas Karlsson som läser. Lovande!

På Vanadisvägen mötte jag en joggande tjej. På fötterna hade hon tåstrumpor i våtdräktsmaterial. Jag tänker att hon nog över inför ett triathlon-lopp – samt att hon måste vara lite galen.

Kommentera

