Clubmorgon

Började morgonen med långpromenad med Vindens skugga i lurarna. Hem för stretch och frukost, och sedan – tokdans med GTG framför datorn. Naturligtvis dansade vi till denna dänga:

Mycket dansant! Den obligatoriska rappen dock – ”nja”. Påminde mig lite för mycket om det habila pojkbandet Five… som jag ju älskade när det begav sig! Följaktligen fortsatte vi morgondansandet (tänk frigörandet dans, mycket flaxande armar, olika stretchövningar och höga knän kan ha förekommit) med ännu en hit!

Jag blev mycket exalterad och räknade till fem på fingrarna… och ibland till tio i ren eufori. I vissa skeden av låten känns det som att tanken är att man ska slå en bakåtvolt. Tyvärr är jag inte begåvad med den fysiken, och GTG är inte begåvad med den storleken på sitt sovrum som skulle kunna tillåta sådana fysiska aktiviteter. Vi kom fram till (rent hypotetiskt alltså) att om jag skulle göra en bakåtvolt hade jag varit tvungen att volta snett ut genom sovrumsdörren och landa i hallen. Okej, jag säger inte att det aldrig kommer hända, jag säger bara att jag inte är där ännu…

Fin morgon hur som. Och i kväll får jag killbesök på rummet. Rallarn kommer till stan. Hurra!

2 responses to “Clubmorgon

  1. Åh. jag dansar lite nu på kontoret. IN THA CLUB. Hör du mig sjunga. Jag tror du gör det om du lyssnar.

  2. Kulturinjektion

    Det hörs, fast svagt. Ta i lite!

Kommentera

