Crazy pelargon-lady

Rallarn hjälpte mig att beskära pelargonerna och sätta sticklingar i går. Det blev fantastiskt tjusigt och nu hoppas jag bara att de små liven ska slå rot och överleva. De står i fönstret i mitt rum och jag går och tittar till dom med öm modersblick och petar uppmuntrande på bladen. Hoppas hoppas!

Jag satte tomatfrön också i små pappkrukor. Kanske fåfängt, men jag hoppas väl fortfarande att vi ska bo någonstans med balkong i sommar. Men antagligen är det lite för mycket att hoppas på, vi har inte riktigt den framförhållningen.

I vilket fall. Rallarn är fin och har funderat ut en alternativ framtidsplan för mig. ”Du vill ju inte ha innekatt i lägenhet, så då kan du ju skaffa en massa pelargoner så länge? Bli en crazy pelargon-lady!” Det är inte långsökt, inte långsökt alls faktiskt. Men helst vill jag kombinera de båda – katt & pelargon! (OBS! Inte i ett galet avelsförsöka alltså, utan som två separata enheter. Katt. Pelargon. Eller gärna fler av varje förstås.)

GTG konstaterade att jag och Rallarn var fina  i går. I morse antydde hon att detta kan vara det mest spännande jag gjort på denna sida om tjugofem-strecket. Alltså, tyst unge!

Kommentera

