Nummer 36 på en två i Högdalen

Har blivit kallad till visning av Stockholm stads bostadsförmedling, till en två i Högdalen. Vilken grej. Dock: har plats 36 i kön och dock nummer två, jag är i Göteborg då. Men ÄNDÅ liksom. Snart så, snart mina vänner så landar jag ett förstahandskontrakt. Helst i Björkhagen då, förväntade väntetiden på lägga där är 26 år. Bara 23 kvar alltså – happy days!

——

Uppdatering: Jag är kallad till TVÅ visningar i Högdalen. Jag upprepar – TVÅ! (Plats 36 samt 31)

8 responses to “Nummer 36 på en två i Högdalen

  1. Yey! Dubbelyey!

  2. Kulturinjektion

    Jo, det är kul! Men jag är lite skeptisk till att vi kommer få den. Dessutom är det inflyttning redan den 1/4. Jättekonstigt. Men iofs, jag är beredd att betala dubbel hyra ett tag, och det kanske inte de som stått några år längre är… Vi får se.

  3. när är visningen där du är i göteborg, om du vill kan jag kolla in och rapportera åt dig. det är ju i krokarna så att säga.

  4. Kulturinjektion

    Det är den 28e på måndag alltså. Och det är kl 16 och 16.30. Husen bredvid varandra. Om du har tid och lust vore det ju grymt!
    Har som sagt inga högra förväntningar på att få dom. MEN inflyttning 1/4 så det är säkert många som redan har boende som drar sig för att betala dubbelt i några månader. Det gör ju jag också, men värt om man får kontraktet. Sjösabrinken 10 & 12 är det.

  5. Det borde funka, behöver nog veta vilka namn som står på dörren också, man behöver inte ha med kallelsen va?

  6. Kulturinjektion

    Eventuellt lever jag inte upp till de ställda kraven, ska ringa hyresvärden och kolla lite. Jag har lägenhetsnummer till dig om det blir aktuellt med visning, och kallelsen kan jag maila om det behövs!

  7. ok du får uppdatera mig om vad som händer

  8. Kulturinjektion

    Det ska jag göra!

Kommentera

