Att ge vecka 12 en chans

On the upside…

  • Har hittat den perfekta klänningen. Blå med prickar. Sweet!
  • Har besökt Myrorna i min gnälliga hemstad. Det är ingen där som är speciellt trend eller prismedveten. Kul!
  • Jag har betat av en massa att göra-grejer på jobbet. Duktig!
  • Jag har börjat läsa Fågeln som vrider upp världen. Gillar!
  • Har vänner & kille som är fina när jag är liten. Ovärderligt.
  • Har köpt det överlägset mest rosa läppstiftet jag ägt i hela mitt liv, heter Flirty Fuchsia. Hett!
  • Har bokat resa till Göteborg på söndag, och kommer få äta på restaurang och prata zombies (utan att någon himlar med ögonen)
  • Ska underhålla mamma- pappa-bror-GTG under middag i kväll (och på lördag). Risken är att jag kommer sitta och stirra på Bror-GTG’s ögon. Dom är så känsliga… precis som GTG’s (men säg inget, hon vill gärna framstå som hård och besynnerlig).

Sammanfattning: I brist på hälsa & boende så kan man kompensera med konsumtion, kultur och mänsklig samvaro. Låt stå!

2 responses to “Att ge vecka 12 en chans

  1. Åh. Jag vet. Känsliga ögon alltså. Det kanske är dags att jag lär mig att gilla det. Och inte motarbetar liksom. Du är fin. Som en gräddbakelse.
    /GTG

    PS. Också att jag blev sugen på gräddbakelse nu och det är okej pga fredag. DS.

  2. Kulturinjektion

    Jag tar en Napoleon tack!

Kommentera

