Att vara GTG’s platoniska livspartner

I kväll kommer GTG’s familj till stan. Mamma GTG, Pappa GTG och Bror GTG. Jag har varit hemma och skrotat/jobbat större delen av dagen och gör det fortfarande. GTG var hemma en sväng, men är nu ute på lite äventyr innan familjen ska anlända. Min plan var att mysa runt i mjukisbrallor hela kvällen och kolla på House. Men stället; insikten: Måste göra gott intryck på mina platoniska svärföräldrar!

  • Sminkar mig
  • Sätter på mig blommig klänning
  • Klipper luggen (!)
  • Plockar i ordning på mitt rum (”om dom vill kika in hur jag har det”)
  • Bäddar min säng (!!)
  • Drar igång en kulörtvätt (”det ska ju inte ligga smutstvätt framme”)
  • Känner mig lite… awkward sådär i största allmänhet.

MVH Världens kanske bästa livspartner (på alla fysiska och metafysiska nivåer)

 

One response to “Att vara GTG’s platoniska livspartner

  1. du var väldigt fin. jag var mycket stolt över att ha dig vid min sida.
    mvh
    den värsta pojkvän du aldrig haft

Kommentera

