Fixidé och om att lära sig att köra

I morgon kommer jag att vara deltagare på Fixidé på Kulturhuset i Stockholm. Himla kul initiativ, ser mycket fram emot. Har dock inte hunnit läsa på riktigt hur programmet ser ut så det får bli en glad överraskning. Men med medverkande som Rättviseförmedlingen, Carl Johan De Geer och Isabelle Ståhl så lutar jag åt att det blir fantastiskt.

Kikade lite bland de medverkande och hittade till Anna Winberg och hennes blogg. Mycket inspirerande! Vill också hitta en sådär tydlig profil, komma på vad jag verkligen går igång på och köra. Är väldigt mycket inne och tallar på en massa saker istället, kommer på, men genomför inte projekt så ofta ,då jag har svårt för fokus och att fullfölja. Och när jag väl hittar nåt jag går igång på tycker jag ofta att jag är för sent ute/inte kunnig nog. Oh well, detta mönster känns igen sedan ca 9-års-åldern . Tex. tordes jag inte börja lajva när jag var 17år pga för gammal. Alltså, jag ger mig själv en mental hurring på den (både pga”för gammal” men även pga ”lajva”…?!), men tänker att jag antagligen kommer sucka lika mycket åt mig själv när jag är 40 eftersom jag inte vågade utbilda mig till psykolog (eller dylikt) när jag va 29…

Ok, detta blogginlägg sprang iväg med mig lite i en tankekedja. Men, inför morgondagen: Förväntar mig nåt storslaget samt att bli pånyttfödd och mycket pepp och inspirerad. No more, no less.


Kommentera

