Keramikbordeller och trista män

Det där om att GTG i morse liknade men frisyr vid något sprunget ur en keramikbordell… det väljer jag att se som något positivt. Hellre en keramikbordell än te.x en… keramiker? Tänker jag.

Looken som sådan är ”lite rufsig” och med detaljen ”påduttat läppstift” som jag läste om i en två år gammal damernas värld i väntrummet hos sjuksyrran i går. Jag tänkte ”ähvafan, lets go fashion” och i morse duttade jag alltså loss. Fint blev det. Lite som att mina läppar är krackelerade efter mången heta kyssar. Man ba, inte så troligt. Okysst på över en vecka! :(

I går invigdes även de nya löparskorna. Inte med löpning men med promenad runt söder. Väldigt skönt! Hade med mig Vindens skugga i lurarna, och även om jag gillar till viss del så stör jag min något infernaliskt på alla män. Alltså fy fan för snuskgubbar, bittra äkta män, misogyna  idioter, missförstådda genier och kåta ynglingar med hora/madonna-komplex. Alltså, snälla. Behöver verkligen läsa en bra bok med ett kvinnligt subjekt nu. Gärna om en yrkesarbetande, smart, rolig och intressant person. Hon kan även vara osympatisk, socialt inkompetent och dumdryg. Huvudsaken är att hon har en personlighet, ok – dvs inte fokus på skälvande mjölkvita jungfrubröst. Tips mottages tacksamt!

Kommentera

