Less is more – men det kliar

Jag har inget ögonsmink i dag, bara röduttade läppar och lite cremebas. Inget ögonsmink pga fashion? Nä. Inget ögonsmink pga trött i morse? Nä. Inte mer än vanligt i alla fall. Faktiskt inget ögonsmink pga kliar i ögonen. Inte så konstigt, jag har ju linser och så. Fast ärligt, det är väldigt sällan jag har så mycket kli att jag undviker lite mascara (för man ser ju så pigg ut. Förutom när man ser ut som ett vrak dvs). I dag har jag kli till följd av att min lathet ibland bedrar min vishet. Min ögonfransböjare började visa tecken på behov av ett byte av ”gummilist” (alltså, ej bekant med den exakta termen, men det som ligger närmast fransen när man ”klämmer åt”) då den gamla liksom spruckit i mitten. ”Jaja, i sinom tid” tänkte jag, med någon slags tanke att åtgärda detta ”senare”.

Men, när jag böjt till fransarna här om dagen och sedan skulle studera mitt mästerverk innan jag kladdade på svart gapade två tomma hål emot mig. Förtydligande: Jag har lyckats klippa en ca 5 mm bred ”lucka” i min fransrad på vardera öga. Mycket lyckat.

Så nu har jag mina snaggade fransar på tillväxt – därav förjävligt kli.

Ok, varsågod för denna viktiga information,

MVH Fashiontanten

Kommentera

