Game of Thrones – den känslan

Sak som jag peppar på i dag (och en anledning till att inte gå och däcka av trötthet så fort jag kommer hem): Första avsnittet av Game of Thrones finns i säkert förvar på min datty. Iiiiiih! Spännande. Egentligen var det ett bra tag sedan jag förlustade mig med Sword and Sorcery-fantasy, men nu när HBO gör högkvalitativ (*håller tummarna*) serie av George R. R. Martin‘s fantasyepos A Song of Ice and Fire  är jag verkligen inte den som rynkar på näsan. Jag har inte läst böckerna, men nu har jag hängt på io9 och peppat på trailers i några veckor, och jag är övertygad – detta kommer bli fantastiskt!

Som jag förstår gick första avsnittet här om dagen i USA. Har inte läst så mycket recensioner ännu, och jag tror att jag ska låta bli. Såg bara helt snabbt vad som skrivits i frågan på bloggen Book me up! och ja, det låter lovande tycker jag.

Så i kväll är det dags att slipa tvåhandssvärdet, låsa i dvärgen i gruvan och kanske köpa dillchips. Fantasyafton it is – härligt!

2 responses to “Game of Thrones – den känslan

  1. Åh Herre Gud! Än så länge, så jäkla bra! (dock att mycket naket och lite incenst, men det är ju ändå nån slags medeltidsinspirerad miljö, så det får man väl ta!)

  2. Kulturinjektion

    åh, pepp pepp! Ska hem å kolla inom 1 timma!

Kommentera

