Att få eller inte få vederbörlig uppskattning för dagens outfit

Följande scenario utspelade sig vid frukostbordet i morse

GTG: – Ska du ha nattsärken på dig till jobbet?

Jag: – ……  Det är en klänning!

GTG: Ah… Just det. Nattsärken är mer rak. Den där har som lite…  *gestikulerar med fingrarna*  … midja!

Paus

Jag: – Alltså, ”nattsärk?” Verkligen? Fint att du använder det ordet. Vem använder det ordet egentligen?

Coach: – Min gamla mormor brukar säga det!

Jag:  *nöjd*

——-

Viktig info om särken (som jag alltså inte har på mig i dag). Den har faktiskt använts flitigt som klänning 2008/2009. Bland annat, när den var alldeles ny, fick jag hångla med en man i rolig hatt när jag hade den på mig. Efter en helvkäll på Charles Dickens (!) på Folkungagatan…

Efter en natts hångel introducerade han mig för Kay Pollaks bok ”Att välja glädje”. Extremt oklart hur jag känner inför detta…

Kommentera

