Vilar mig i form i en smörjgrop

Alltså, har ej sovit i natt! Eller, jo, ungefär fyra timmar. På tok för lite för att jag ska fungera tillfredsställande.  Satt apatiskt vaggande fram till tolvtiden i går och hade ångest över tidigare nämnda projektansökan som skulle skrivas. Om jag skrev den? Näpp! Jag läste bloggar istället (allt i min bloggroll var läst, så jag läste menlösa bloggar, om vardagspusslet etc) och räknade ner antalet timmar jag skulle få sova.

Tillslut slutade det med att jag fattade beslutet att gå och lägga mig, för att sedan gå upp halv sex för att faktiskt skriva skiten. Det tog ca 40 min. Det var inte svårt. Kan vara en bra påminnelse till mig själv till nästa gång: det tar ca 40 min, det är inte så svårt. Joråsatteh, who am i kidding?! Har gjort exakt samma sak ”skjut upp, ha ångest, fixa” omkring 1o09046 ziljoner gånger. Lär mig aldrig… Dumt, för jag jag är en i övrigt en rätt skarp skribent & kompetent människa.

Pga denna tröttma tillbringade jag nästan en timma i kontorets vilorum under lunchen. Fascinerande! Tänk Fritzl, Priklopil och smörjgrop så är du ganska nära. Inredd med 80cm säng, gamla filtar och allmänt bös, dessutom fullständigt ljusisolerat och fönsterlöst så att det blev så svart att jag inte såg handen framför mig när jag släckte. Skönt med vila, lyckades inte sova dock.

Bara att tuta och köra fram till fem, hemma väntar sedan familjens dag. Dvs kollektivkväll med Yoga och GTG som äntligen tagit sig hem från sina exotiska utflykter till Jordanien och Göteborg. Hurra!

Kommentera

