Twin Peaks-race med Weird Science i sommar

Jag gillar verkligen att Martin på Weird Science tar initiativet till ett Twin Peaks-race i sommar. Jag såg serien sporadiskt som spoling när den gick på tv, och vintern 09 kollade jag och GTG igenom första säsongen under en intensiv vecka (det var förövrigt på den tiden då vi delade en etta & en bäddsoffa i Hammarby Sjöstad), och jag gillade massor.

Mest av allt gillade jag naturligtvis agent Cooper och hans vurm för det svarta kaffet, men även Audrey är ju en helt fantastiskt läcker person. Jag och GTG hyste även någon typ av översvallande kärlek till  Bobby och hans polare, och då främst pga deras frisyrer och snygga jackor.  Men märk väl att Logglady inte riktigt gjort entré i handlingen (i någon större omfattning i alla fall) i första säsongen, så jag kan ju svänga i min lojalitet fortfarande.

Hur som. Jag planerar att göra ett försök att hänga med i tittandet, men om det blir bloggat om det är mer oklart. Det gick ju till exempel sådär att blogga om Fågeln som vrider upp världen i takt med att Bokcirkeln i P1 läste den, men jag höll faktiskt (nästan) jämna steg med dem. Så, jag tror vi lägger ambitionsnivån någonstans kring ”titta på avsnitten”.

Om jag bjuder på en fin bild på agent Cooper och lite gott kaffe som avslutning? Klart jag gör! Varsågod!

Kommentera

