#citylife

I går kväll drack jag öl med ett gäng etnologer och kulturvetare samt en föremålsantikvarie på djurgården. Alltså, de kan se oskyldiga ut de där. På ytan och sådär på fritiden, det är inget som avslöjas där. Men märk väl att detta är människor som ägnar sitt yrkesliv åt att lajva för att roa busslaster med tyska turister! Såklart bor ondska även där. Te.x tyckte dom jag var löjlig som gått på zombiekurs. JAG! LÖJLIG! Pffffffff. Resultatet av detta umgänge är att jag denna torsdagsförmiddag i maj när en bakfylla vid min barm.

Vaknade med ett ryck (ja, som på film) vid 8:20, och lämnade lägenheten 25 minuter senare som ett vrak i jeansskjorta (dock med bra hårdag!). Släntrade in på Ritorno och beställde filfrukost. Satt sedan på uteserveringen, tittade ut över vasaparken och läste bloggar på min dorkphone och skickade dagens jobbmail.

Alltså SÅ sommaren i city 1990!

Älskar denna stad och ibland älskar jag mitt liv. Har en bra känsla för torsdag. T.ex blir det torsdagsöl med Coach i kväll. Bara en sån sak.

Kommentera

