En riktigt god dricka till Rallarn

Alla som har träffa Rallarn vet att han gillar frukt. En dag åt han t.ex en påse med 15 aprikoser under ett arbetspass. Han tycker inte att det är nåt konstigt ”för aprikoser är så små”. Själv har jag ätit ca 3 frukter den senaste månaden. Kan minnas omkring två clementiner, och jovars kanske att någon vindruva slunkit ner för att ackompanjera en (7) bit brieost i magen. Men överlag är jag inget fan av frukt. Jag gillar grönsaker och jag gillar bär. Gärna mosade bär. Med sprit över.

Rallarn gillar även frukt i förädlad form – och då syftar jag inte på livets dryck (pech latt) utan på juice/jos (hädanefter stavat ”jos” – för att det är ett kul ord) som är något av hans största intresse. Gu nåde mig om jag inte har jos hemma när Rallarn är på besök!!! Då, då… alltså då går han till affären och… köper jos.

Själv gillar jag läsk. Läsk är livets dryck. När jag studerade drack jag ca 3 st 1,5 liters cola i veckan. Icas aspartam-stinna lightcola var favoriten – för den smakade gott även som avslagen.

Så, hur jämkar man samman dessa liv som är så fatalt olika? Hur hittar man drycken som fungerar för oss båda? Trodde ej att det var möjligt för än vi i Skottland i somras upptäckte Fentimans fin-läsk. Uuuuuu aaa go den är!

Och här om dagen sprang jag på den i Stockholm. Vilken lycka! Hittade den i en hälsokostbutik här på Norrtullsgatan, och i dag gick jag tillbaks och köpte två flaskor.

Det blev en Mandarin and seville orange jigger och en Dandelion & burdock. Tror min kille ska få den med tistel i. Han kommer bli så gla!

MVH Världens bästa flickvän

Kommentera

