Vikten av att behålla sin värdighet och sitt guld

Nu har ju GTG så att säga redan hängt ut mig, men jag tänkte ändå beröra vår äventyrliga fredag och dess fatala konsekvenser med ett inlägg.

Det började med starköl.
Nej, låt mig omformulera: som så ofta förr började det med starköl. Det fortsatte med rosévin, eller det jag i dagligt tal brukar kalla för ”rosa piss”. Rosé är varken gott eller nyttigt och det gör inget för personligheten heller, men det var förförsommar, vi satt runt kollektivets köksbord och hon som GTG ibland kallar för Lovelace var på plats. Alltså jag skyller inte på henne, jag säger bara att hon var där. Yoga och Coach var också där… dem skyller jag lite på. Det kan de ta.

GTG och jag försvann ut i natten och enligt ryktet skådades vi sedan på Momma – härjandes! Vi kidnappade ett helt kompisgäng och nästlade oss in till den grad att alla var övertygade om att vi kände någon i gänget. Låt mig omformulera mig igen: vi nästlade oss in så att alla var övertygade om att vi var nära vänner till någon i gänget – för varför fick annars dessa härjiga brudar ens delta i gemenskapen? Det var fint.

Vi drack minttu.
Vi drack storstark.
Vi drack mer minttu
Osv.

Någon gång under kvällen bytte jag klocka med en brud. Vi skulle bara testa, för hennes var silver och min var guld men annars var de ganska lika. På något sätt övertalade hon mig om att det vore en bra idé att byta permanent, och jag gick med på det – för jag ”gjorde hennes sommar”.

Alltså. Jag älskade den guldklockan. Lördag morgon kändes inte beslutet helt förankrat. Det gör det inte nu heller.
Men jag fick en fet lön, och dessutom information om min stundande löneförhöjning här om dagen, så jag tror det blir en tur till affärn i city i dag för att se om min klocka finns kvar. Annars blir det nog en tur till affärn på internetz. Because im worth it.

Kommentera

